Rekordet 12-10-01

För två veckor sedan så var "veckans mål" att orka springa 5km någon dag den veckan. Min vanliga runda ligger på 4.2km och det var nästan ett år sedan jag sprang 5km senast. Så det var ett realistiskt och bra mål. Jag sprang tre dagar den veckan, men ingen av gångerna lyckades jag ha motivationen eller orken som krävdes för att uppnå mitt mål.
 
Mina val: gömma mig bakom soffan med en påse chips och skämmas, eller se varför jag inte klarade mitt mål och satsa på att klara målet nästa vecka istället.
 
På måndagen slog jag rekord! Jag lyckades inte bara nå veckan innans mål, utan jag slog även personligt världsrekord! Och jag tror inte ni förstår hur stort det är för mig. Jag har aldrig varit en tjej som tränar, ingen sport, ingenting. En total soffpotatis, innifrån och ut. Och jag hade då bara sprungit i en och en halv månad, dessutom med en förkylningspaus och ett "ta tjuren vid hornen och börja om från början".
 
Det kanske inte ser så imponrenade ut för de flesta, men för mig så är det ett stort framsteg som nybörjare.
Det bästa var känslan, jag visste att jag hade sprungit längre än vanligt, men jag hade ingen som helst aning om hur långt jag sprungit. Förän jag satt på altan och klickade fram RunKeeper. Var osäker på om jag ens kommit upp i 5km och det visade sig att det var bra mer än så!
Allt ligger i psyket, hade inte klarat 6.3km om jag hade vetat under tiden hur långt jag sprang.
 
h.
| |
Upp