lite kaos

I fredags var total kaos, vet inte om det var jag eller om det bara helt enhelt var meningen att allt skulle gå fel. Börjar arbetsdagen med en urgullig vaxkund, inbokad på halva ben men skulle tydligen vaxa hela, blev lite tidspress och vaxet räckte så klart inte, råkade då sno Jessicas vax, med all rätt mindre uppskattat.
Det var även våran gulliga praktikant Alvas sista dag hos oss, vilken så klart var aningens sorgligt.
Som grädde på moset så avslutade arbetspasset med två kunder som drog ut på tiden, blev klar 15 min efter stängning och sen stämde så klart inte kassan.. Ledsen blir man alltså, himla skitdag!
Skulle sen stanna och köra IPL på mig själv men hade glömt att raka benen (de måste ju vara helt nyrakade), så fick använda engångsrakhyvel på torr yta, och fy 17 så oskönt, kliar fortfarande! Hann dessutom bara köra ena benet och bara halva halvan, innan det var dags att springa till bussen.
Och sen sist men inte minst, när jag larmat och låst ser jag att skylten står kvar ute, som alla andra som gått hem vid stängning glömt ta in.. Bara att låsa upp igen och larma av, ta in skylten å slå på larmet igen.. och vad händer då, jo nyckeljäveln har fastnat i låset, helt orubbbar! P A N I K, missar jag bussen får jag vänta en timme på nästa.. Säkert en hel minut stod jag där å ryckte och drog innan den gav med sig. SKITDAG TYP.




I lördags var också jobbdag, en lite bättre jobbdag. Men den började lika illa då jag skulle ha min första AWT på kund, och maskinen inte vill gå igång.. Ett samtal senare och en omstart så funka den fint, som tur var! Och kunden var nöjd ändå!
Efter att jag stängt hade jag makeup-kurs för en möhippa, sminkade bruden medans de andra öppna skumpan och härjade med kex å ost! Heltrevligt!
Sen kom mamma till salongen för en liten rundvisning och för att hämta hem mig. Vi hann dock inte med någon behandling då vi båda kände att vi inte ville komma hem så sent.
Snabbt hem å in i duschen, klädbyte, tanka bilen å fara in till stan för att bli bjuden på lite god mat och ha lite myslördag!
Söndagen var också urmysig, gäller att ta vara på dagen när man bara är ledig en dag innan jobb igen, och det tycker jag att jag lyckades bra med, med lite hjälp!




Oj, lite långt inlägg.. Ändå fick jag inte med riktigt allt jag ville, men nu är det dags att ta hunden i kopplet och lämna henne hos mormor och morfar på väg till jobbet! Dags att skynda, igen.
Allmänt | |
Upp