flyttdrömmar

Fantiserar mig ivåg bland lediga lägenheter, i Örebro och i Katrineholm.
Har bott i tre olika lägenheter senaste två åren (som jag inte bott med min mor eller far i) men aldrig haft en som faktiskt varit min alldeles egna lägenhet, på riktigt, med mina egna möbler och allt annat som hör därtill.
Jag har känt mig som hemma ändå, för jag har haft turen att få tag på fina lägenheter (iallafall två av dem), men jag är för gammal för möblerade lägenheter i andrahand (skämtosido) och för att bo hos mamma (skämtosido, så klart!).
Dock svårt när man vet så lite om framtiden. Jobb har jag minst fram till jul, förhoppningsvis bra mycket längre än så.. Men inte så kul att sitta med en lägenhet om det inte skulle bli på det viset..
Och vill jag i så fall flytta till en stad fullt av främlingar, eller är det mer värt att hitta en lägenhet i staden där mina vänner finns, och pendla, en lägenhet där jag kan bo kvar om jag inte blir kvar på min arbetsplats efter jul.
Guuu va jobbigt det är att planera när man inte har tillräckligt med fakta. Ena dagen är jag helt inne på att hitta något i Örebro och chansa! Andra dagen känns det bara som det skulle vara så himla skönt att ha ett hem i Katrineholm och ha nära till allt (förutom jobb) och alla!
Tur att drömma är gratis
 
 
h.
 
 
Allmänt | |
Upp