och så Stockholm

Drömmarna fortsätter, blev tillrättavisad av en bästis Clara att det ju faktiskt finns ett tredje alternativ, som träder in efter jul. Detta alternativ är till för framtiden och inte just nu idag eller nästa månad, men ack ett sådant fantastiskt alternativ detta är!
Alternativ 3: Om allt klaffar, det vill säga att Clara kommer in på sin utbildning och jag får kicken från mitt jobb, så är framtiden i Stockholm i en lägenhet tillsammans! Vill återförenas som sambo med Clara men vill inte få kicken, så svårt att veta vad man ska hålla tummarna för där, men(!) jag ser det som såhär: hur det än blir så blir jag nöjd på något plan! Får jag inte fast anställning så har jag Clarabus och Stockholm framför mig! Och får jag fast jobb så är ju det helt fantastikt! Snacka om att ha framtiden säkrad för sig, minst sagt!
 
Och idag har jag spenderat lunchrast och fritid åt:
Surfat runt bland soffor, sängar, bord å stolar! Och återigen lite lägenheter.
Och så har jag städat lägenheten där jag nu faktiskt bor, lite för att komma närmare känslan att ha sitt eget.
 
 
h.
| |
Upp